• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Veelgestelde vragen

Inhoud

1a. Hoe plaats ik een bestelling?

1b. Kan ik ook afrekenen zonder een account aan te maken?

1c. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

1d. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

1e. Het product dat ik wil bestellen is niet op voorraad. Komt dit nog binnen?

2a. Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

2b. Mijn betaling is mislukt. Hoe kan ik mijn bestelling afronden?

3a. Zijn alle prijzen inclusief BTW?

3b. Kan de BTW verlegd worden?

4a. Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

4b. Ik heb gekozen voor afhalen in de winkel. Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen?

4c. Wie levert mijn bestelling?

4d. Kan ik mijn bestelling laten leveren op een ander adres?

4e. Wat zijn de verzendkosten?

4f. Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen. Wat nu?

5a. Ik wil (een deel van) mijn bestelling retourneren. Hoe werkt dat?

5b. Hoe kan ik een artikel ruilen voor een ander product?

5c. Ik heb een item geretourneerd, wanneer wordt het geld teruggeboekt?

6a. Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

6b. Ik heb een cadeaupasje uit de winkel. Kan ik deze online besteden? 

6c. Kan ik meerdere cadeaubonnen tegelijkertijd besteden?

6d. Mijn cadeaubon werk niet op de website. Wat nu?

7a. Hebben jullie in de winkels hetzelfde assortiment als op de webshop?

7b. Kan ik in de winkels producten uitproberen?

7c. Mag ik in de winkel gekochte producten ruilen of retourneren?

8a. Hoe kies ik de juiste yogamat?

8b. Hoe reinig ik mijn yogamat?

8c. Mijn nieuwe yogamat is een beetje glad. Wat kan ik hier aan doen?

8d. Mijn nieuwe yogamat heeft een vervelende geur. Hoe kom ik hier vanaf?

9a. Welk meditatiekussen is de juiste hoogte voor mij?

9b. Verkopen jullie ook losse hoezen voor meditatiekussens?

9c. Mijn meditatiekussen begint een beetje in te zakken. Wat kan ik hieraan doen?

10a. Verhuren jullie ook yogamatten?

11a. Bieden jullie een docentenkorting?

11b. Wat is staffelkorting en hoe kom ik hiervoor in aanmerking? 

 

1a. Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats de producten in je winkelwagentje. In je winkelwagentje (rechtsboven het scherm) kun je je bestelling bekijken en eventueel aanpassen. Ook kun je hier een cadeaubon of kortingscode toevoegen. Ben je tevreden? Klik op ‘bestelling afronden’.

 

Je kan afrekenen als gast of een account aanmaken. Vul je gegevens in, selecteer je verzendmethode en kies een betaalmethode. Zodra je bestelling is afgerond ontvang je van ons een bevestigingsmail.

 

1b. Kan ik ook afrekenen zonder een account aan te maken?

Ja. Je kan afrekenen als gast of met een account. Wanneer je een account aanmaakt kun je de volgende keer makkelijker bestellen en spaar je voor fijne kortingen via ons Loyalty programma!

 

1c. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

Nadat je bestelling is afgerond krijg je van ons een bevestigingsmail. Deze mail kan ook in je ongewenste mail of spam terecht komen. Heb je toch geen mail ontvangen? Dan kan het zijn dat je een verkeerd mailadres hebt ingevuld of dat je bestelling niet goed is afgerond. Neem dan contact met ons op via [email protected], dan kijken wij waar het mis is gegaan.

 

1d. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Nadat je bestelling voltooid is kun je hier zelf niets meer aan veranderen. Wil je toch graag iets wijzigen of je bestelling annuleren? Neem dan contact met ons op via [email protected] of bel naar +31 (0) 20 - 664 07 43

 

1e. Het product dat ik wil bestellen is niet op voorraad. Komt dit nog binnen?

De meeste producten kunnen wij voor je bijbestellen. Ook kunnen we voor je kijken of een product nog in een van de winkels op voorraad is. Stuur ons een mailtje en we doen ons best voor je!

 

2a. Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

Bij Yogisha kun je kiezen uit de volgende betaalmethoden

  • IDeal : online betaalmiddel waarmee je snel kunt betalen via je eigen bank
  • PayPal : wereldwijd online betaalsysteem
  • Vooraf overmaken : zelf het bedrag overmaken. Hiervoor ontvang je duidelijke instructies

 

2b. Mijn betaling is mislukt. Hoe kan ik mijn bestelling afronden?

Bestelde je vanuit een Yogisha account? Dan kun je via je account je bestelling terug vinden en doorgaan met betalen.

Bestelde je als gast? Je kan ons mailen voor een nieuwe betaallink of een nieuwe bestelling plaatsen. De dubbele bestelling annuleren wij voor je.

 

3a. Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen die je ziet op de website zijn inclusief BTW.

 

3b. Kan de BTW verlegd worden?

Wij zijn verplicht om aan alle particulieren en bedrijven in Nederland BTW te berekenen. Wil je een zakelijke aankoop doen voor een bedrijf in het buitenland? Vul dan tijdens het bestelproces je VAT-nummer in. De BTW wordt automatisch in mindering gebracht.

 

4a. Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Bestellingen die voor 16:00 geplaatst zijn worden dezelfde dag nog door ons verzonden. Zodra je bestelling op de post gaat krijg je van ons een email met een track and trace code zodat je je pakketje kan volgen.

 

4b. Ik heb gekozen voor afhalen in de winkel. Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen?

Je bestelling ligt de volgende werkdag voor je klaar in Amsterdam. Heb je gekozen voor ophalen in Den Haag? Dan ligt je bestelling binnen 1 a 2 werkdagen voor je klaar.  

 

4c. Wie levert mijn bestelling?

Yogisha verstuurt alle bestellingen met PostNL.

 

4d. Kan ik mijn bestelling laten leveren op een ander adres?

Ja, dat kan. Bij het afronden van je bestelling kun je ervoor kiezen om een afwijkend factuur- en afleveradres op te geven. Ook kun je je bestelling laten afleveren op een PostNL punt.

 

4e. Wat zijn de verzendkosten?

Yogisha biedt gratis verzending voor bestellingen vanaf €50,00 binnen Nederland en €100 in België. Hieronder bedragen de verzendkosten €4,95. 

 

4f. Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen. Wat nu?

Na het afronden van je bestelling heb je van ons een mailtje met een track & trace code ontvangen. Hiermee kun je je bestelling volgen. Heb je na 2 dagen nog niks ontvangen en geeft track & trace geen duidelijk? Neem dan contact met ons op. Wij proberen te achterhalen wat er aan de hand is.

 

4g. Ik heb een beschadigd/verkeerd product ontvangen. Wat nu?

Dat is vervelend, en uiteraard niet de bedoeling! Neem alsjeblieft contact met ons op via [email protected]. Wij sturen je een vervangend artikel en een retourlabel zodat je het defecte/verkeerde artikel kosteloos kunt retourneren.

 

5a. Ik wil (een deel van) mijn bestelling retourneren. Hoe werkt dat?

Binnen 14 dagen na ontvangst kunnen alle artikelen geretourneerd worden, mits ongebruikt en in de originele verpakking. Artikelen kunnen per post geretourneerd worden naar:

Yogisha

Ceintuurbaan 306

1072 GL Amsterdam

Stuur alsjeblieft de pakbon van je bestelling mee en geef hierop aan welk(e) artikel(en) je terug stuurt. De kosten voor de retourzending zijn voor de klant.

Woon je in de buurt van Amsterdam of Den Haag? Dan kun je artikelen ook in de winkel retourneren!

 

5b. Hoe kan ik een artikel ruilen voor een ander product?

Ruilen gaat het makkelijkst en snelst door een nieuwe bestelling te plaatsen. Zodra de betaling voor je nieuwe bestelling binnen is wordt deze direct klaargemaakt voor verzending. Het artikel dat je wilt ruilen kun je aan ons retourneren.

 

5c. Ik heb een item geretourneerd, wanneer wordt het geld teruggeboekt?

Wij boeken het betaalde bedrag zo snel mogelijk aan je terug, in ieder geval binnen twee weken na ontvangst van je retourzending. Wanneer je een artikel in de winkel retourneert ontvang je direct je geld retour.

 

6a. Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Zeker! Cadeaubonnen voor verschillende bedragen vind je hier. De cadeaubonnen worden per mail verstuurd en hebben een unieke code die in de winkel en online besteed kan worden.

 

6b. Ik heb een cadeaupasje uit de winkel. Kan ik deze online besteden?

Dit kan helaas niet rechtstreeks. Stuur ons s.v.p een mailtje met daarin de barcode op het pasje, dan zetten wij dit voor je om in een code voor de webshop.

 

6c. Kan ik meerdere cadeaubonnen tegelijkertijd besteden?

Dit kan, maar stuur ons hiervoor s.v.p een mailtje. Wij voegen de verschillende codes voor je samen zodat je ze in een keer kan besteden. 

 

6d. Mijn cadeaubon werk niet op de website. Wat nu?

Het kan zijn dat de code niet helemaal klopt of de geldigheidsdatum is verstreken. Beide lossen we graag voor je op. Neem alsjeblieft contact met ons op via [email protected]

 

7a. Hebben jullie in de winkels hetzelfde assortiment als op de webshop?

Ja, het assortiment in de winkels is hetzelfde als in onze webshop. Al kan het natuurlijk voorkomen dat er voorraadverschillen zijn tussen de winkel en de webshop. Wil je zeker weten of iets op voorraad is in de winkel? Bel dan even naar de winkel in Amsterdam of Den Haag.

 

7b. Kan ik in de winkels producten uitproberen?

Ja! In onze winkels zijn de meeste producten te testen zodat jij de juist keuze kunt maken. Zo kun je onder andere al onze yogamatten testen en even proef-zitten op de meditatiekussentjes. Onze ervaren store yogi’s geven je graag advies.

 

7c. Mag ik in de winkel gekochte producten ruilen of retourneren?

Ja. In de winkel gekochte producten kunnen binnen 14 dagen geruild of geretourneerd worden mits ongebruikt en in de originele verpakking. Bewaar de bon s.v.p goed.

Sale producten kunnen niet geruild of geretourneerd worden.

 

8a. Hoe kies ik de juiste yogamat?

Vraag je af wat je belangrijk vindt. Heb je liever een dikke mat, een mat met veel grip, of juist een hele slijtvast mat? Op onze website zijn de maten onderverdeeld in verschillende categorieën zodat je makkelijk kunt zoeken.

Ben je benieuwd wat het verschil is tussen de verschillende materialen en welke yogamat geschikt is voor jouw yogastijl? Lees onze blog waarin we het allemaal uitleggen!

 

8b. Hoe reinig ik mijn yogamat?

De beste reiniging voor jouw mat hangt af van het materiaal. Wij hebben een handige blog geschreven waar we de beste reiniging voor elke mat uitleggen. Ook staat er een uitleg onder elk product.

 

8c. Mijn nieuwe yogamat is een beetje glad. Wat kan ik hier aan doen?

Een nieuw PVC yogamatje kan wat glad zijn als hij nieuw is. Dit komt voornamelijk doordat de fabrikant een dun beschermlaagje op de mat aanbrengt. Dit is makkelijk te verwijderen met zout. Hoe je dat doet lees je hier

 

8d. Mijn nieuwe yogamat heeft een vervelende geur. Hoe kom ik hier vanaf?

Nieuwe yogamatten hebben soms een wat karakteristieke geur, met name matten van natuurrubber. Dit wordt minder naarmate je de mat gebruikt. Hang je yogamat een paar dagen uit (niet in de zon!) om dit proces te versnellen.

 

9a. Welk meditatiekussen is de juiste hoogte voor mij?

De juiste hoogte van een meditatiekussen hangt af van jouw lengte en de flexibiliteit in je heupen. Langer en minder flexibel is een hoger kussen, en andersom. Lees voor een uitgebreidere uitleg onze blog, of kom langs in onze winkel! Hier kun je alle kussens proberen en geven onze store yogi’s je graag advies.

 

9b. Verkopen jullie ook losse hoezen voor meditatiekussens?

Ja, deze kunnen we voor je bestellen. Neem hiervoor contact met ons op via [email protected]

 

9c. Mijn meditatiekussen begint een beetje in te zakken. Wat kan ik hieraan doen?

Onze meditatiekussens worden gevuld met boekweitkaf. Na frequent gebruik kan dit een beetje verpulveren. Om het kussen weer zijn originele stevigheid te geven kun je de vulling bijvullen met onze bijvulzakjes.

 

10a. Verhuren jullie ook yogamatten?

Ja! Yogamatten zijn bij ons te huur vanaf een aantal van 10 stuks. Ophalen en retourneren kan eenvoudig en kosteloos via onze winkels. Is dit niet in de buurt? We kunnen ook verzending via PostNL. Meer informatie vind je hier.

11a. Bieden jullie een docentenkorting?

Nee, wij bieden geen standaard korting aan yogadocenten. Wel spaar je bij ons voor korting via ons Loyalty programma!

 

11b. Wat is staffelkorting en hoe kom ik hiervoor in aanmerking?

Staffelkorting is een vermindering in prijs bij aanschaf van een groter aantal producten. Yogisha biedt standaard staffelkorting op geselecteerde producten vanaf 5 stuks. Staat het product dat je wilt er niet tussen? Informeer dan naar de mogelijkheden via mail.


Stond jou vraag er niet tussen? We staan je graag persoonlijk te woord via [email protected] of telefonisch in één van onze winkels.

Amsterdam: +31 (0) 20 - 664 07 43
Den Haag: +31 (0) 70 - 870 18 94